Cultuuronderwijs

is belangrijk voor de brede ontwikkeling van kinderen. Het zorgt ervoor dat kinderen bewuster van zichzelf en anderen worden, beter communiceren, creatiever denken over oplossingen, beter bruggen slaan tussen verschillende werelden en leren omgaan met het onbekende.

Onze school doet mee aan de programma’s Kijk|Kunst en Doe|Kunst van Kunstgebouw. Dit betekent dat de leerlingen ieder jaar naar een voorstelling gaan en een gastles krijgen op het gebied van theater, muziek, dans of beeldende kunst. In de daaropvolgende lessen verdiepen de kinderen het thema van de voorstelling/gastles met verschillende creatieve opdrachten. Kijk|Kunst en Doe|Kunst worden ontwikkeld met professionele kunstenaars, theatermakers en muzikanten uit heel Nederland.

Daarnaast maken wij kennis met het cultureel erfgoed van Hellevoetsluis. Denk onder meer aan een bezoek aan de molen, lichtschip Noord Hinder, het Droogdok Jan Blanken en de Oudheidskamer.

Erfgoed is een zo vanzelfsprekend element in onze leefomgeving, dat we er vaak niet meer bij stilstaan dat het ons iets te vertellen heeft. Een bezoekje met de klas draagt niet alleen bij aan kennis, maar we geven de kinderen zo ook begrip en beleving van ons cultureel erfgoed mee.